Greeklaaand

Åååh jag är så glaaad! I juli ska vi åka till Grekland och det kommer att bli så kul och skönt! Grekland är nog det bästa landet jag någonsin har varit i. Det bästa med grekland är värmen, stranden och sist men inte minst... husen! De är såå underbara, så sjuukt fina. De fina husen och stranden gör grekland likson ;)

Att vi ska dit i Juli är både positivt och negativt. Det positiva är att vi åker vid en ganska bra tid. Tror att de flesta av vännerna är borta då plus att det passar med våra planer i augusti perfekt, eller hur flickor? ;) Haha och sen så kommer jag självklart att bli skiiiit brun i värmen.

Det finns inte sådär jätte negativa saker men en sak är iaf utlänsk mat! Det är det värsta som finns. Men jag brukar ha tur då det brukar finnas både pasta och klyftpotatis med kött och bearnaisesås. En annan liten negativ sak är att det kommer att vara lite för varmt när vi ska dit. Eller visst heej ännu mer brunhet till mig men när det är för varmt så kan det ju bli lite halvjobbigt. Men då är det ju bara att hoppa i havet eller poolen och sen så har jag alltid 30 i solskydd så jag kommer nog att klara mig bra :D

Googla lite på vädret när vi ska dit:
Juli och augusti
Juli och augusti är två ganska "tunga" månader. Resorna är dyrare. priserna på rum skjuter i höjden och grekerna är mer eller mindre stressade. Vädret däremot är mycket pålitligt. Ibland alldeles för pålitligt då det stundtals skulle kännas skönt med en regnskur. Under augusti kan det bli nästan olidligt varmt med temperaturer ända uppåt 40 grader. Under augusti kommer också många italienare, för att inte tala om alla greker som har semester.

Bilder från Grekland 2008 (?)



Hahaha alla går med vänstra benet upp och alla tittar ner för undvika alla vassa stenar.


Haha vi var inte sådär svettiga! Eller okej, svettades gjorde vi men att vi är alldeles blanska i fejjan är nog för att vi precis hade badat. Haha.


Kommentarer
Postat av: Agnes<33

Jag ska till Grekland i Juni- Juli nån gång:)<3

2010-04-02 @ 20:26:46
URL: http://agnesown.blogg.se/
Postat av: MATHILDA

Gud vad kul :)

2010-04-02 @ 20:46:07
URL: http://sjondinen.blogg.se/
Postat av: Josefin < 3

Åh, jag visste inte att vi skulle åka till Grekland! Åhhhhhh vad roligt!! :D

Och vad kul att jag kommer att bli Gudmor till nästa barn! :D

2010-04-03 @ 20:38:26
URL: http://jojjisen.blogg.se/
Postat av: Josefin < 3

godmor

2010-04-03 @ 20:38:51
URL: http://jojjisen.blogg.se/
Postat av: willie pillie

sofia = het

2010-04-04 @ 18:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0