Man vill om man kan! - LÄS

Vissa på idol är så jäkla skööna! Satt och garvade här hemma i min ensamhet.. Vill även skriva lite kort om två saker om dagens idol.

1. Fyfan vad duktig Sebastian Krantz har blivit på att sjunga! Han va skit duktig för två år sen när han var med på talang men nu efter två år, när han är 16 år så har han utvecklats så otrooligt mycket! Sjuukt bra han är nu!

DÅ:


NU:

(Finns tyvärr ingen bättre video just nu eftersom att det inte va särskilt längesen det sändes)

2. Vill bara langa en feet jäkla diss till Idol-juryns beteende! Okej jag tycker att de är jätte sköna, verkar härliga och så men jag blir bara så irriterad på hur taskiga de är mot vissa!

Här kommer folk och är jäkla modiga och ställer upp och kommer med lite självförtroende som är jäkla viktigt och sen när de börjar sjunga och är okej, men inte perfekt så säger juryn att de ska lägga ner med sången. VAD ÄR DET FÖR JÄKLA SNACK?! När de säger sådär så blir ju den som sjunger otroligt besviken och självförtoendet sjunger ner till 0 (nu snackar jag om de som söker seriöst).

Om man inte har världens bästa röst så är det klart att man inte ska ge upp. Man kan faktiskt utvecklas, man kan det man vill. Och vill man inte eller om man helt enkelt ger upp för att man inte är tillräckligt bra så når man aldrig upp till sitt/sina mål. GAAAH blir så sur när de säger att man ska sluta sjunga för att man inte är tillräkligt bra. De förstår inte hur personerna som söker in påverkas. Man vill om man kan! Glöm ALDRIG det!

Man kan faktiskt utvecklas när det gäller t.ex. sång. Jag lovar. När jag var yngre så sjöng jag så jääääävla fult. Haha va jätte ledsen över det för jag ville kunna sjunga hyfsat bra iallafall. Att sjunga bra var inget jag strävade efter och jag kämpade inte särskilt mycket heller men jag slutade aldrig sjunga. Jag har sjunger alltid jätte mycket fast aldrig när jag är med folk. Jag är veeeerkligen inte bra på sjunga, verkligen inte (fast vissa säger det men det är bara bullshit) men jag har blivit bättre än tidigare. Vem vet, kanske jag blir en hyfsat bra sångare om ett par år?

Samma sak gäller andra aktiviteter, sluta aldriig! Jag var sämst i laget på fotboll i ett par år förut typ. Men jag slutade inte för det och se nu. Nu är jag fast spelare i elit serien. Glöm aldrig att det finns hopp! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0