Peace and love is all we need

Idag har det varit ennu en skön skoldag, faktiskt en rolig. Vi har haft skolfoto och så har det kommit massa människor kommit till skolan och pratat. Kommer inte ihåg vad det heter men det är iallafall barn som kommer från massa oroliga länder som kämpar för barnrättighet.

De flesta hörde jag tyvärr inte vad de sa för de pratade så otydligt och snabbt men sen kom det en 12årig flicka typ f.d. slav som skulle prata. Hon var så fruktansvärt nervös och osäker. Ungefär såhär lät det:

M..... M...... *blundade och tog ett stooooort djupt andetag.* My... My name is (kommer inte ihåg vad hon hette) and I´m 12 years old. *tog ännu ett djupt andetag* och sedan berättade (med många pauser och djupa andetag) hon om att båda hennes föräldrar dött, tror att de blev dödade. Hennes syster och hon fick klara sig själva, tror även att båda de blev slavar. Sen kom den dagen då hennes syster blev dödad.

Det är sjukt och jag har så svårt för att förstå att det är så många i barn här i världen som upplever detta och blir ensamstående. Den är så hemskt. Sjukt. Jag är tyvärr inte så bra på engelska men jag förstod det mesta och tårarna bara rann och rann. Hela ögonen blev fyllda av tårar och mina kinder blev alldeles dränkta av tårar. Det är så jäääkla hemskt så att det är sjukt! Slaveriet, att ta barn ifrån deras föräldrar, döda barns föräldrar osv. Skulle vilja skriva mer om det här men jag hinner inte. Ska på träning snart.. Men det bästa av allt är iallafall att den här lilla flickan har det bra.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är jättebra att det kommer barn/människor som själva varit med om hemska saker och berättar. Vi som lever i trygga Sverige förstår inte vad miljontals andra barn i världen går igenom...

2010-09-02 @ 22:51:43
URL: http://sandrupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0