Skola

Många av er har säkert redan börjat skolan men jag börjar imorgon och har en feeeeet ångest över det! Det är nu man ska kämpa som fasen för sina slutbetyg och nationella, tanken av det får mig bara att må dåligt. Blö. Men den här terminen ska jag kämpa mig igenom. Jag ska inte vara lat och skjuta upp allt som jag har gjort alla terminer. Men jag tänkte iaf dela med mig av mina tre bästa tips för att klara av det här läsåret bra. Dessa tips har jag som mål som jag ska försöka att uppnå ;)


1. Anteckna under lektionerna eller lyssna mycket noga. Det som sägs på lektionerna kommer alltid på prov! 

2.
Plugga i tid är något jag har mycket svårt med men det är väldigt viktigt att man gör det. Så fort du får en läxa/prov så är det smart att dela upp plugget på olika dagar. Man lär sig mycket mer av det och det blir inte lika stressigt sen på slutet. Då slipper du sitta kvällen innan med en bunt papper som du ska lära dig på en kväll, så sitter alltid jag och tro mig, det vill man verkligen inte!

3.
Gör alla dina läxor. Läxor är något jag har lite svårt med, jag är ganska slarvig när man kommer till det. Men en sak som jag har lärt mig är att läxor alltid kommer på prov. Som t.ex. i Spanska. Då får vi typ tusen glosor varje vecka som jag aldrig orkar plugga på men sen när man får provpappret med det som man ska kunna till provet så står alltid alla glosor där. Då blir det väldigt mycket att plugga på inför provet men om man däremot hade gjort sina läxor så skulle det vara myyyyycket mindre att plugga på.

Nej nu ska jag ner och göra mig en pastasallad. Puzzz!


Kommentarer
Postat av: Emilia :)

härliga tips :)

2011-01-13 @ 19:39:53
URL: http://emilialaarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0