Nice ass and nice legs

Förlåt du som ville att jag skulle visa mina övningar men bra att du påminde, här kommer de!

1.
Den här övningen stärker din fotled. Den är jätte bra om man spelar fotboll och självklart annars också! Den gör du genom att vicka foten fram och tillbaka. Kraftigt mot dig och sedan slappnar du av, kraftigt mot dig och sedan slappna av o.s.v.





2.
Här stärker du hela benen och rumpan. Den gör du genom att spänna baken/rumpan/asset (hahah inget låter bra -.-) och pressar ned knän och hälar och sedan slappnar av.





3.
På den här övningen så stärker du samma sak som övningen innan. Rullen under kan vara lite vad som helst. T.ex. en flaska som du virar en handduk runt. Övningen gör du genom att lägga en rulle i knävecket, pressa nedåt så att foten lyfter och lyft upp rumpan.

(övningen under på samma bild tillhör inte denhär!!!)


4.
Tro det eller ej men den här övningen är så jääääkla jobbig! Kan inte riktigt sätta fingret på vart det känns men ont i benen får man iaf! Här ska du ta ett ben i tagen och du måste ligga i sängen då lakanet är som ett motstånd. Arbeta först med ena benet genom att drag upp benet mot magen samtidigt som du pressar hälen i madrassen så hårt du bara kan. Den här övningen är svårt att förklara men det är bara att pröva sig fram!
5.
Här ska man ha båda fötterna i och sedan lyfta sätet så högt som möjligt och verkligen spänna sätesmuskeln och sedan ner.



LÄS: Desas övningar är endast de gör och är inte sådär jääätte jobbiga eftersom att jag ska klara av att göra de varje dag morgon och kväll. Så dessa övningar är bra ifall du vill göra övningarna varje dag eftersom att man kan ligga i sängen och göra de när man är trött. Varje övning ska upprepas 15ggr. Om du vill ha lite hårdare träning för ben och rumpa några gånger i veckan så hittade jag en perfekt hemsida: http://gymglam.se/ovningsbank/ben-rumpa/

*Puuuuh* Nu ska jag ner och ta mig lite glass tror jag. Förtjänar det nu när jag har tagit mig tid till det här.. Haha men det är bara bra, börja öva nu och få tight ass till sommarn (; Hähää eller nått.

Update: Vet inte varför det blir så mycket mellanrum mellan vissa rader... Jajaa det får ni stå ut med!


Kommentarer
Postat av: c

Tack så mycket för att du tog dig tid till detta inlägget! uppskatta det verkligen! :)

2011-01-02 @ 03:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0